Pressemelding fra The Whale AS
Styret og administrasjonen i The Whale AS skal på studietur med mål om å lære av suksesshistorier, bygge nettverk og få med seg det nyeste innen opplevelsesbransjen.
«Vår målsetting med denne studieturen er klar: Vi vil lære av de beste i bransjen for å styrke The Whale sin posisjon som en ledende attraksjon,» sier Benn Eidissen, styreleder i The Whale AS.
Studieturen går til San Fransisco og New York fra 12. til 16. februar 2024.
«Vi har lagt opp til noen travle dager med et fullpakket program. Målet er å sikre oss mest mulig faglig påfyll, gode råd og inspirasjon som vi kan ta med oss hjem. The Whale skal bli et ikonisk bygg med opplevelser i verdensklasse, og det er viktig for oss å se hvordan andre har lyktes på dette nivået», sier Eidissen.
Havformidling i verdensklasse
Første stopp på turen er Monterey Bay Aquarium, et verdensberømt akvarium kjent for sin høye kvalitet på presentasjon og sitt engasjement for bevaring av havet.
«Monterey Bay Aquarium og The Whale deler en lignende misjon – begge ønsker å bidra til bevaring av havet. Monterey har gjort denne misjonen til en vellykket forretningsmodell og markedsføringsstrategi. Her vil vi møte ledelsen innen formidling, forskning, markedsføring, og diskutere med dem hva moderne besøkende krever av opplevelser. Nemlig at det skal være mer enn bare underholdning», sier Eidissen.
Gode relasjoner for fremtidig samarbeid
«Utover å lære av beste praksis, er det også vår intensjon å bygge nettverk og utveksling av kunnskap med ledende aktører i vår bransje», sier Eidissen.
Samarbeidet med Monterey Bay Aquarium startet allerede i fjor i forbindelse med The Whale sin ungdomskonferanse «Oceans of Hope», der grunnleggeren og lederen av akvariet, Julie Packard, holdt et inspirerende foredrag for ungdom fra Andøy og Nordland.
«Det er viktig for oss å fortsette dette samarbeidet, og i tillegg er det verdt å merke seg at The Whale også er en relevant og interessant partner for mange aktører i bransjen», sier Eidissen.
Siste innen digitale opplevelser
Etter to dager i San Francisco, avslutter vi reisen med et stopp i New York på vei hjem. Hovedformålet der er å besøke det nye Gilder-senteret på American Museum of Natural History.
«Gilder-senteret representerer både ikonisk arkitektur og toppmoderne, digitale opplevelser. Utviklet med den nyeste teknologien og digitale verktøy, er dette svært relevant for oss. Her vil vi bli tatt imot av designeren og få innsikt i hvordan de har jobbet med å utvikle opplevelsene», sier Eidissen.
I New York vil deltakerne også møte representanter fra Innovasjon Norge for å få innsikt i det amerikanske reiselivsmarkedet.
«Denne turen blir en viktig investering i The Whale sin fremtid», sier Eidissen.