Følg prosessen
The Whale blir til
Utforsk
Dette er The Whale
Hold deg oppdatert
Aktuelt
15.04.2021

Verden er klar for The Whale

Gjennomførte 38 møter på å to dager 

– Etter 38 møter med turoperatører fra 14 land er tilbakemeldingene fra markedet overveldende. De jeg møtte omtaler allerede The Whale som en «must-see-opplevelse», de er meget begeistret for arkitekturen og kan ikke vente med å komme i gang med å selge the Whale internasjonalt, sier Camilla Ilmoni, leder for markedsføring og salg i The Whale.

The Whale deltok for første gang i Norwegian Travel Workshop som gikk av stabelen den 14. og 15. april.

Drøyt to år til åpning

– Vi er drøyt to år unna åpningen og vi har allerede jobbet med markedsfølring overfor internasjonalt reiselivsaktører i et et par år. Men nå begynne innsalget for alvor, sier Ilmoni,.

Norwegian Travel Workshop er den viktigste arenaen der reiselivet kan møte turoperatører fra hele verden. Det er Innovasjon Norge som står bak workshopen som arrangeres årlig. På grunn av pandemien ble workshopen arrangert digitalt for andre året på rad.  Møtene er basert på forhåndsbookede avtaler og The Whale hadde 38 avtaler med turoperatører fra flere land i Europa og resten av verden.

«Must see» – opplevelse

– Det er ingen tvil om at det er stor interesse i markedet. Noen turoperatør var til og med skuffet over at åpningen måtte bli utsatt med et år. Signalene er tydelige, turoperatørene er klar til å selge The Whale når vi gir grønt lys, sier Ilmoni

– Alle jeg har snakket med har sett bildene av arkitekturen og har store forventinger. Noen har satt seg veldig godt inn i konseptet og kommer med både innspill og detaljerte spørsmål.  Turoperatørene beskriver The Whale som en «must see»-opplevelse som de ønsker å inkludere i sine reiserute. Det er utrolig gøy med slike tilbakemeldinger og veldig motiverende for alle oss som til daglig jobber med å realisere The Whale, sier Ilmoni.

Sterkt tilbake til åpning

– Turoperatørene spår en gradvis åpning av markedet i 2022, og at de i 2023, åpningsåret for The Whale, er sterkt tilbake. Vi skal være klar til å ta imot dem, sier Ilmoni.

Overveldende tilbakemeldinger fra internasjonale turoperatører. De 38 turoperatørene beskriver The Whale som en «must see»-opplevelse som de ønsker å inkludere i sine reiserute. Det er utrolig gøy med slike tilbakemeldinger og veldig motiverende for alle oss som til daglig jobber med å realisere The Whale, sier Camilla Ilmoni. Foto: Svein Spjelkavik.

Prosjektet er støttet av

FOOTER